Gazociąg podmorski Baltic Pipe
Podstawowe parametry:
Przebieg i lokalizacja:
- gazociąg wysokiego ciśnienia
- średnica 900 mm
- długość: ok.275 km
Rurociąg składa się z połączonych ze sobą (zespawanych) odcinków rur o długości 12,2 m, które zostały ułożone na dnie morza lub zakopane. Infrastruktura podmorska przechodzi w część lądową kilkaset metrów za plażą, klifem i pasem wydm. Połączenie części morskiej i lądowej gazociągu nazywamy „pierwszym suchym spawem” – jest to punkt graniczny pomiędzy tymi dwoma odcinkami. Wyjście gazociągu z morza na ląd zostało wykonane przewiertem pod dnem morza, plażą i wydmami. Jest to metoda mikrotunelowania, która oznacza, że gazociąg poprowadzono pod powierzchnią ziemi, w betonowej obudowie. Dzięki zastosowaniu takiej metody brzeg morski, a także pas wydm, nie zostały naruszone, a realizacja inwestycji nie spowodowała większych ograniczeń w korzystaniu z plaży.
Przebieg i lokalizacja:
Część podmorska zrealizowana na dnie Morza Bałtyckiego przechodzi przez obszary trzech państw: Danii, Polski i Szwecji.
Informacja dot. prowadzenia prac w okolicy gazociągu podmorskiego Baltic Pipe oraz w zakresie skrzyżowań infrastruktury podmorskiej z gazociągiem Baltic Pipe
Realizacja prac w odległości poniżej 2 mil morskich od gazociągu podmorskiego Baltic Pipe oraz infrastruktury towarzyszącej wymaga nawiązania kontaktu z Gaz-System S.A. w celu koordynacji prac. Kontakt jest konieczny w przypadku, m.in.:
Jeżeli prace realizowane będą w odległości poniżej 200m od gazociągu Baltic Pipe (strefa ochronna), Gaz-System S.A. może wymagać zawarcia oficjalnej umowy określającej podział odpowiedzialności pomiędzy strony.
W przypadku identyfikacji znaczących ryzyk dla gazociągu Baltic Pipe Gaz-System S.A. może wymagać przedłożenia dokumentacji HAZID i/lub analizy ryzyk dla etapu budowy oraz fazy operacyjnej.
Gaz-System S.A. określi konieczność zawarcia umowy. W przypadku potwierdzenia konieczności zawarcia umowy Gaz-System S.A. przedstawi standardowy draft umowy skrzyżowania/zbliżenia.
Przed przystąpieniem do umowy o zbliżeniu/skrzyżowaniu Gaz-System S.A. oceni sytuację finansową podmiotu występującego jako strona umowy. Gaz-System S.A. może wymagać przedłożenia m.in. gwarancji spółki-matki w zakresie zobowiązań kontraktowych oraz przedstawienia odpowiedniej dokumentacji ubezpieczeniowej dot. przedmiotu umowy.
Dialog dot. technicznych aspektów skrzyżowania/zbliżenia może rozpocząć się po zawarciu odpowiedniej umowy o poufności.
Realizacja prac w odległości poniżej 2 mil morskich od gazociągu podmorskiego Baltic Pipe oraz infrastruktury towarzyszącej wymaga nawiązania kontaktu z Gaz-System S.A. w celu koordynacji prac. Kontakt jest konieczny w przypadku, m.in.:
- instalacji kotwic,
- układania rurociągów/kabli,
- instalacji infrastruktury podmorskiej,
- innych aktywności stwarzających ryzyko naruszenia gazociągu Baltic Pipe oraz infrastrukturę towarzyszącej (np. nasypy skalne).
Jeżeli prace realizowane będą w odległości poniżej 200m od gazociągu Baltic Pipe (strefa ochronna), Gaz-System S.A. może wymagać zawarcia oficjalnej umowy określającej podział odpowiedzialności pomiędzy strony.
W przypadku identyfikacji znaczących ryzyk dla gazociągu Baltic Pipe Gaz-System S.A. może wymagać przedłożenia dokumentacji HAZID i/lub analizy ryzyk dla etapu budowy oraz fazy operacyjnej.
Gaz-System S.A. określi konieczność zawarcia umowy. W przypadku potwierdzenia konieczności zawarcia umowy Gaz-System S.A. przedstawi standardowy draft umowy skrzyżowania/zbliżenia.
Przed przystąpieniem do umowy o zbliżeniu/skrzyżowaniu Gaz-System S.A. oceni sytuację finansową podmiotu występującego jako strona umowy. Gaz-System S.A. może wymagać przedłożenia m.in. gwarancji spółki-matki w zakresie zobowiązań kontraktowych oraz przedstawienia odpowiedniej dokumentacji ubezpieczeniowej dot. przedmiotu umowy.
Dialog dot. technicznych aspektów skrzyżowania/zbliżenia może rozpocząć się po zawarciu odpowiedniej umowy o poufności.
Miljøkontrolrapport - Danmark_2023
ENVIROMENTALREPORTING RESTORATION OF THE-SEABED AT MICROTUNEL EXIT-DENMARK
ENVIROMENTALREPORTING SEDIMENT SPILL RATES DENMARK
ENVIRONMENTAL REPORTING PHYSICAL LOSSES-AND PHYSICAL DISTURBANCES OF THE SEABED DENMARK
MILJORAPP0RTERING FYSISKE TAB-0G FYSISKE F0RSTYRRELSER PA HAVBUNDEN DANMARK-1
MILJORAPPORTERING GENETABLERING AF HAVBUNDE VED MIKRO TUNNELS UDLGANGSGRAV DENMARK
MILORAPPORTERING SEDIMENT SPILD OG TURBIDITET DENMARK